viernes, 23 de julio de 2010

Álvaro Onieva i Àlex Pastor, mestre i deixeble del kite

Álvaro Onieva i Àlex Pastor, mestre i deixeble del kite

Álvaro Onieva y Álex Pastor, maestro y discípulo del kite en España  (Imagen: L.L.)

L'esport de l'estiu és el kitesurf, una disciplina que fa servir una taula per lliscar sobre el mar i un estel per elevar i fer trucs en l'aire. 20 minuts va parlar amb el mestre i el deixeble del kite a Espanya, els malaguenys Álvaro Onieva i Àlex Pastor, durant la presentació del J & B Masters of Kite, a Madrid.

"Ell em va ficar en això. Em vaig canviar del windsurf a kite. Era més divertit i espectacular. Va ser el meu mentor, el meu professor", comenta Pastor, que amb 20 anys va quart a la classificació mundial. Onieva, que el 2007 i 2008 va ocupar el tercer lloc del rànquing, porta un any sabàtic. "I encara em queda un altre. Hi ha molta pressió en competició. Ara vaig més per lliure", comenta als seus 23 anys.

Les coincidències entre ambdós són moltes. Per exemple, els dos es van iniciar l'kitesurf amb 13 anys i cap es podia imaginar aleshores que anava a viure d'aquest esport. "Va començar com un hobby, vaig tenir una ràpida progressió i ara és la meva professió", comenta Álvaro. "No era ni un somni per a mi", afirma Àlex.

Onieva encara es recorda del consell que li va donar Jaume Herraiz, un dels pioners del kite a Espanya: "Aprèn anglès". Pastor recalca que "és fonamental si et vols entendre i fer entendre. A Espanya el nivell està malament".

Un punt de bogeria

El rider més experimentat, Álvaro, explica: "El kite necessita un punt de bogeria per progressar, però no som flipaos". No obstant això, Álex reconeix: "Jo vaig tenir la meva època. Amb el temps, se't passa".

Segons tots dos, el kitesurf és un esport fàcil d'aprendre. "En menys d'una setmana pot estar anant i venint amb l'estel", assegura el deixeble. El seu mestre conclou: "Per aprendre cal anar a una escola. Si no, pot arribar a ser perillós".

En números:

Velocitat: el rècord del món són 45 nusos. La sensació sobre de l'aigua _es d'anar a més de 150 km / h.

Alçada: amb vents molt forts s'assoleixen 20 metres.

Distància recorreguda: un bon impuls pot portar al rider a desplaçar 100 metres.

Temps en l'aire: el rècord mundial ronda els 20 segons.


+ info: http://www.20minutos.es/noticia/770670/0/kitesurf/riders/verano/

No hay comentarios:

Publicar un comentario